17. – 23. ožujka 2024.
U sklopu provedbe Erasmus+ projekta MEDO – Media Education and Digital Opportunities 12 učenika jezičnoga programa XVIII. gimnazije u pratnji profesorica Glavaš i Čović te knjižničara Peruničića boravilo je u francuskoj školi Lycée Rémi Belleau u gradu Nogentu le Rotrouu.
Erasmus+ učenička mobilnosti u francusku školu bila je odlično organizirana i odlično izvedena. Prethodili su joj postupak odabira 12 učenika od 40-ak prijavljenih na natječaj, jedan zajednički sastanak za učenike i roditelje te mnogi sastanci s učenicima na kojima su (roditelji) i učenici bili upoznati s detaljima putovanja, putnim osiguranjem te aktivnostima vezanim uz projekt MEDO (Media Education and Digital Opportunities). Učenici su osmislili logo projekta te su pripremili i proveli anketu vezanu uz stereotipe prije mobilnosti.
Tijekom pripremanja aktivnosti ostvarena je kvalitetna suradnička atmosfera s profesorima, domaćinima u francuskoj školi (profesorica Françoise Aquime i knjižničar Alexandre Davenne) te je raspored aktivnosti po danima bio usklađen i zajednički isplaniran i dogovoren.
Učenici su boravili u obiteljima francuskih učenika, svojih domaćina, koji su ih s nestrpljenjem i radošću dočekali i s njima provodili vrijeme te su tako naši učenici iz prve ruke saznali kako izgleda svakodnevica učenika u Francuskoj.
S obzirom na to da je Nogent le Rotrou mali grad koji ima oko 9000 stanovnika, a škola Lycée Rémi Belleau ima oko 1000 učenika, jasno je da su neki učenici udaljeni od škole, da žive u obližnjim mjestima te da se njihov način života u manjim gradovima razlikuje od života većine naših učenika koji žive u glavnome gradu. Učenici su se družili u školi i izvan škole.
Projektne aktivnosti – stereotipi, lažne vijesti i FOMO
Nakon dobre pripreme mobilnosti sve su aktivnosti u Francuskoj bile provedene u skladu s planom, učenici su se bavili stereotipima, lažnim vijestima i fenomenom FOMO (fear of missing out) kroz tri različita medija – novine, radio, film (video) te je svaka grupa na kraju mobilnosti predstavila uratke ostalim sudionicima.
STEREOTYPES – PODCAST / SLAM POETRY
Učenici su se u suradnji s francuskim pjesnikom Karimom Feddalom bavili stereotipima s osobitim naglaskom na hrvatske i francuske predodžbe jednih o drugima te su snimili video koji uključuje stereotipe uz jasnu poruku „Ne sudi.”
FOMO (FEAR OF MISSING OUT) – VIDEO
FOMO je fenomen koji objašnjava strah od propuštanja nekih za nas važnih događaja, a najčešće rezultira nezadovoljstvom ljudi i dovodi do negativnih osjećaja poput anksioznosti i osjećaja manje vrijednosti.
Učenici su snimili kratak film kojim su prikazali na koji bismo se način trebali boriti protiv tog fenomena.
FAKE NEWS – NEWSPAPER
Učenici su se bavili lažnim vijestima uz razgovor s gospodinom Stephaneom Marchandom, novinarom lokalnih novina tijekom kojeg su saznali kako prepoznati lažne vijesti te u kojim su područjima koje mediji prate lažne vijesti najviše zastupljene. Nakon toga učenice su sastavile koncept novina koje prate projekt u kojima su tekstovi donosili vijesti od kojih su neke bile istinite, a neke lažne. Na kraju novina nalaze se savjeti kako prepoznati lažne vijesti te QR kod koji vodi na anketu u kojoj čitatelji trebaju prepoznati koji su tekstovi lažne vijesti, a koji prave.
Kulturne aktivnosti
Osim projektnim bavili smo se i kulturnim aktivnostima te smo razgledali grad Nogent le Rotrou, bili na primanju u gradonačelnikovu uredu i u posjetu Circonflexeu gdje smo imali piknik.
Jedan smo cijeli dan proveli u Parizu razgledavajući njegove znamenitosti, od Eiffelova tornja preko Elizejskih poljana (Champs-Élysées) i Louvrea do katedrale Notre Dame.
Zadnje smo zajedničko popodne proveli u Chartresu.
Završetak projekta
Završetak projekta bio je u znaku predstavljanja projektnih aktivnosti i postignutih rezultata te evaluacije cijeloga projekta. I profesori i učenici koji su bili uključeni u projekt izrazili su zadovoljstvo uloženim trudom i postignutim rezultatima, ali još više uspostavljenim dobrim odnosima i temeljima za buduću suradnju.
Projektni tjedan bio je izrazio uspješan te je razvidno da su projektom MEDO ostvareni ciljevi Erasmus+ akreditacije: podizanje jezičnih kompetencija učenika, inovacije u nastavi kroz razvijanje neformalnih oblika rada, razvijanje digitalnih kompetencija na području medijske kulture te jačanje europske dimenzije Škole i podizanje svijesti o zajedničkom europskom identitetu.
Svakako je važno istaknuti izvrsnu suradnju među profesorima, dobru komunikaciju s učenicima koji su pokazali odgovornost prema radu i obvezama, snalažljivost te otvorenost prema drugoj kulturi.
Svi smo se u školu s mobilnosti vratili sretni, ispunjeni i zadovoljni nakon vrlo uspješnoga radnog tjedna uz stečene nove vještine i nova znanja, drage uspomene, nova poznanstva i nova prijateljstva.
Više čitajte na Twin Space stranici projekta MEDO.
Piše: Jelena Glavaš, prof.