Muzejski projektni dan – učenici i nastavnici XVIII. gimnazije u zagrebačkim muzejima

Datum objave: 19. studenoga 2025.
Kategorija: Naslovnica | Projekti | Vijesti

Koje smo muzeje posjetili u sklopu ovogodišnjeg muzejskog projektnog dana i kako nam je bilo pogledajte i pročitajte.

MUZEJ SELFIJA I USPOMENA

Smijeh, zabava i puno fotografiranja!
Učenici 1.d razreda s razrednicom Lorenom Josipović i profesoricom Helenom Peter Jelenčić 6. listopada posjetili su Muzej selfija i uspomena u Radićevoj ulici. U prekrasno uređenim prostorijama stvarali smo uspomene koje ćemo dugo pamtiti!

Sara Kolak, 1.d

MUZEJ ILUZIJA

2.a u Muzeju iluzija, u pratnji razrednice Sandre Tardelli i profesorice Julije Pantić

Lebdjeli smo, ustostručili se, ostali bez tijela… ali ne i glave (barem se raska nada!), sve u Muzeju iluzija 6. listopada.

MUZEJ ZABORAVLJENIH PRIČA

Dojmovi učenika 2. b razreda i razrednice Reane Nevečerel i profesorice Tamare Mesarić

U četvrtak, 23.10. uputili smo se u Muzej zaboravljenih priča u Ilici. Čim smo se popeli na prvi kat, bili smo zadivljeni interijerom. Sve je izgledalo baš kao iz bajki, uz tragove mističnosti i melankolije.

Muzej se sastoji od 7 soba u kojoj svaka priča drugačije priče. Slušali smo vodiča kako nam objašnjava detalje svake sobe te smo nakon toga sami mogli istraživati pojedine prostorije. Sve skulpture su pažljivo napravljene, s puno detalja. Ukrasi na stropu te lampice stvarali su miran i ugodan ugođaj. Svi smo sjedili okolo i pažljivo slušali priče koje su u prošlosti korištene za plašenje djece ili puka općenito. Priče iz raznih krajeva Hrvatske prikupljao je Zdenko Bušić te je u kolovozu 2024. otvorio ovaj jedinstveni muzej. Narodne priče često se zaboravljaju te je ova kreativna ideja savršena da se na njih podsjetimo.

Ulazi za studente i srednjoškolce su 11 eura. Ovaj muzej ima sve preporuke 2.b jer smo svi bili zainteresirani razgledavajući ga!

Lucia Sabljić

Moje najiskrenije mišljenje je da sam se vrlo dobro proveo, vrlo učinkovito iskoristio vrijeme za posjet muzeju u kojem sam puno toga naučio te se zabavio s kolegama. Ne mogu dovoljno preporučiti ovaj muzej. Zahvaljujem!

Luka Filipović

Muzej zaboravljenih priča za mene je bio najbolji muzej koji sam posjetila do sad. Jako mi se svidjelo vodstvo i priče koje nam je vodič ispričao. Bilo je stvarno zanimljivo. Muzej bih preporučila svima jer će izaći sa novim iskustvom i novim uspomenama.

Karla Radić

Bila sam u Muzeju zaboravljenih priča i moram reći da mi je bilo baš fora. Sve je bilo misteriozno i tiho, a priče su skroz zanimljive i neke baš zastrašujuće. Najviše mi se svidjelo što možeš sam istraživati i dirati neke stvari, kao da si dio priča. U nekim trenucima sam imala baš onaj “wow” osjećaj, a par priča me bas oduševilo jedino mi je sve prošlo prebrzo. Mogla bih tamo ostati još sat vremena bez problema. Uglavnom, stvarno jako lijepo iskustvo, preporučam.

Nela Topić Hucika

MUZEJ SUVREMENE UMJETNOSTI

Zbirka kao glagol

Što je umjetnost? Što sve može biti umjetnost? Zašto se neki eksponati nalaze u muzeju kada se čini da bi svaki pojedinac mogao napraviti takvo „umjetničko djelo“? Kakve veze ima glagol kao vrsta riječi s muzejskom zbirkom? Pitanja su to o kojima su promišljali učenici 2. c razreda te profesorice Glavaš i Horvat-Dronske prilikom posjeta Muzeju suvremene umjetnosti.

c u Muzeju suvremene umjetnosti

Naslov zapravo sugerira da je muzejski postav u trajanju, da izložbe nisu dovršen projekt nego se mijenjaju i nadograđuju kako se okolnosti svijeta u kojemu živimo mijenjaju. Provodni je motiv projekta „Mi gradimo muzej – muzej gradi nas” po uzoru na krilaticu „Mi gradimo prugu – pruga gradi nas” koja je stajala iza omladinskih radnih akcija nakon II. svjetskoga rata u zemljama bivše Jugoslavije.

Mi gradimo muzej – muzej gradi nas

Posjet Muzeju suvremene umjetnosti bio je iznimno zanimljiv i inspirativan. Vodičica nas je dobro vodila kroz izložbu i objasnila nam mnoge zanimljivosti na zabavan način. Posebno su me dojmile interaktivne instalacije koje nam je također pokazala. Rado bih ponovno otišla! (Ena)

Izložba mi je bila zanimljiva, ali mi se nije u potpunosti svidjela. Neki su radovi bili previše apstraktni i teško sam razumjela što umjetnici žele poručiti. Ipak, cijenim trud umjetnika i način na koji su prikazali različitost i emocije kroz umjetnička djela. (Franja)

Izrazito mi se svidio rad Bosnian Girl autorice Šejle Kamerić zbog načina na koji prikazuje hrabrost i identitet kroz suvremenu umjetnost. Riječ je o umnoženim plakatima na kojima se nalazi mlada žena, autorica, kako gleda u kameru, a preko plakata napisano je No teeth…? A Mustache…? Smell Like Shit…? Bosnian Girl!  što su riječi prepisane s jednoga grafita iz mjesta pokraj Srebrenice. To djelo me se posebno dojmilo i potaknulo me na razmišljanje o društvenim temama. (Leona)

Bosnian Girl

Najviše mi svidio intervju umjetnika Dalibora Martinisa sa starijom verzijom sebe! Naime, on 2010. godine u televizijskoj emisiji odgovara na pitanja koja je samome postavio 1978. godine. Taj me intervju stvarno nekako potaknuo na razmišljanje o svojoj budućnosti. (Borna)

Posjet Muzeju suvremene umjetnosti bio je zanimljiv i sasvim dobar, no bilo bi još bolje da su nam dozvolili da se spustimo toboganom. (Petar)

Marija Ujević-Galetović, Meta

ARHEOLOŠKI MUZEJ

2.d razred u pratnji razrednika profesora Zovka i profesorice Monike Harjač posjetio je Arheološki muzej i pogledao različite zbirke. Uz Egipatsku i Numizmatičku zbirku, učenike je zainteresirala i bogata kolekciju oslikanih grčkih vaza južnoitalskog i grčkog podrijetla, a najzanimljiviji dojam ostavili su glasoviti povoji Zagrebačke mumije, odnosno Zagrebačka lanena knjiga (Liber linteus Zagrabiensis).

VR KINO KEK

Učenici 3.a razreda posjetili su VR kino KEK 8.listopada u pratnji prof.Josipović i razrednika prof.Žnidarića.
VR kino KEK jedino je specijalizirano kino u Hrvatskoj koje prikazuje filmove tehnologijom virtualne stvarnosti u 360° i 3D.
Grupa je pogledala dva filma: 1. i 2. korak u svemir, koji prikazuje povijesne misije na Mjesec i Mars te Lovci sakupljači, koji prikazuje hrvatskog putopisca Davora Rostuhara kako je proveo tri tjedna u Tanzaniji s pripadnicima plemena Hadza .

MUZEJ PUTOVANJA

Učenici 3. b razreda s razrednikom, profesorom Blažom Gorskim, posjetili su Muzej putovanja u Zagrebu. Kroz interaktivne sadržaje upoznali su različite načine putovanja kroz povijest i svijet. Razgledali su multimedijske postave s prikazima hrvatskih prirodnih i kulturnih znamenitosti. Posjet je bio edukativan i ugodan za sve učenike.

MUZEJ MAMURLUKA

Učenici 3. c razreda su 4. studenoga 2025.  posjetili Muzej mamurluka uz pratnju razrednice Suzane Agović. Uz toplu dobrodošlicu osoblja muzeja i pomoć psihologinje Doris, učenici su nakon zanimljive radionice mogli samostalno obići muzej.

Učenici su saznali zanimljive informacije o alkoholu, anonimnim alkoholičarima, stereotipima vezanim uz alkoholizam te o nuspojavama alkoholizma. Zanimljiva je činjenica da je generacija Z najtrjeznija generacija do sada.

Najveća atrakcija zasigurno je bila „kafana“ u kojoj su se učenici mogli fotografirati te provjeriti koliko im je zdrava jetra.

Dora Bekić i Sara Zbiljski, 3.C

MUZEJ ZAGREBA 80-IH

Nedavno smo mi iz 3.d razreda posjetili muzej 80-ih, bilo je interaktivno i zabavno te smo osjetili dašak prošlosti kroz nevjerojatne kostime i aktivnosti. Oslušnuli smo tadašnju glazbu te svi zajedno zaplesali u nove (stare) svjetove. 

Dalila Pospiš

MUZEJ ČOKOLADE

„Jede mi se nešto slatko“ –  Muzej čokolade pokazao se kao pravo mjesto za naš posjet. 

Posjetili smo ga svi skupa kao razred te je tako posjet bio još uzbudljiviji. Dobili smo umjesto karte paletu okusa čokolade kako se razvijala kroz povijest. Bilo je zanimljivo okusiti razne tipove čokolade kroz njenu povijest. U svakoj smo sobi iskusili jednu etapu razvoja čokolade, od kakaovca do modernih pralina. Od najgorče čokolade do najslađe. Bilo je fora vidjeti povijest čokolade

Jedno jedinstveno iskustvo koje bismo preporučili svima.

4.a s razrednicom Anom Boban Lipić

                                                                                                                        

MUZEJ GRADA ZAGREBA

U sklopu muzejskog projektnog dana učenici 4.B razreda posjetili su Muzej grada Zagreba u pratnji profesorica Škudar Merle i Čović. Tijekom obilaska upoznali su bogatu povijest glavnog grada – od njegovih srednjovjekovnih početaka pa sve do suvremenog Zagreba. Kroz zanimljivo vođeni razgled učenici su imali priliku vidjeti brojne eksponate, makete i fotografije koje prikazuju razvoj Zagreba kroz stoljeća.  Posebno su ih oduševili prikazi starog Gornjeg grada, predmeti iz svakodnevnog života Zagrepčana u prošlim razdobljima te interaktivni sadržaji koji su im povijest približili na zanimljiv i pristupačan način. Posjet je protekao u ugodnoj atmosferi te je učenicima pružio priliku da bolje upoznaju prošlost grada u kojem žive.

PRIRODOSLOVNI MUZEJ

Učenici 4.c razreda u pratnji razrednice prof. Marušić i prof. Erak posjetili su 17. studenog Prirodoslovni muzej grada Zagreba. Na izložbi su naučili o svijetu i o njegovom nastanku. Vidjeli su razne vrste životinja i elemente od kojih je građen svijet.

MUZEJ PREKINUTIH VEZA

Drugog listopada 2025., učenici 4.d razreda, u pratnji razrednice Ane Bačić i nastavnika Likovne umjetnosti Valenta Pavlića, posjetili su Muzej prekinutih veza u Ćirilmetodskoj ulici.

Pročitajte još

Skip to content